metropool-amsterdam-almere-city-marketing

Metropoolcampagne

De Metropoolcampagne 'Amsterdam Bezoeken, Holland Zien' heeft tot doel om internationale bezoekers die in Amsterdam verblijven te verleiden om de regio te bezoeken. De regio rond Amsterdam is opgedeeld in zes onderscheidende karakters: Flowers of Amsterdam, Castles & Gardens, New Land, Authentic Haarlem, Old Holland en Amsterdam Beach. Almere vormt samen met Lelystad het karakter 'New Land'. 

De metropoolcampagne wordt uitgevoerd door Amsterdam Marketing  in nauwe samenwerking met Stadsregio Amsterdam, 27 gemeenten in Metropool Amsterdam en de provincies Noord-Holland en Flevoland. Almere City Marketing werkt samen met Citymarketing Lelystad, Toerisme Flevoland en Amsterdam Marketing aan de invulling van het karakter 'New Land'. De moderne architectuur in Almere is een belangrijke toeristische trekker voor de internationale bezoeker.

Almere vormt samen met Lelystad het karakter 'New Land'

Het project won in 2015 de prestigieuze Ulysses Award van UNWTO, het officiële toeristisch agentschap van de Verenigde Naties.


Projectperiode

2012 - heden

 

Categorie