Almere Centrum
Met de Ondernemersverenging Stadscentrum Almere, gemeente Almere, vastgoedeigenaren en ondernemers werken wij samen aan de gemeenschappelijke visie om een aantrekkelijke en levendige binnenstad te ontwikkelen waar ontmoeten, beleven, studeren, winkelen, wonen en werken voor Almeerders en de regio centraal staan.
Wij leveren een belangrijke bijdrage aan de uitvoering van deze visie en voerden in opdracht van de OVSA de marketing communicatie voor Almere Centrum uit. Omdat de winkels in 2021 lange tijd gesloten bleven, focusten we vooral op online communicatie. We ontwikkelden campagnes die pasten bij de verschillende coronamaatregelen. Zo promootten we eerst winkelen op afspraak, daarna Click & Collect en verwelkomden we bezoekers met rozen en een ‘Blij je weer te zien’- campagne toen de winkels weer open mochten. In de zomervakantie hadden we een succesvolle winactie met verwenpakketten van ondernemers uit het centrum
De website kreeg ruim 500.000 bezoeken en de nieuwsbrief heeft ruim 16.000 abonnees.
Online
Onze facebookpagina heeft ruim 53.000 likes en de bijbehorende content had een gezamenlijk bereik van ruim 4.505.000 en meer dan 26.000 personen hebben de klantenkaart. Op Instagram groeide het aantal fans van bijna 5.000 naar een kleine 6.000.
Klantenkaart
Met VVV Almere, OVSA en vastgoedeigenaren in het centrum hebben wij de Almere Centrum Klantenkaart geïntroduceerd. Kaarthouders krijgen privileges tijdens evenementen en zijn er aantrekkelijke kortingen bij diverse winkels en restaurants. Er zijn dit jaar meer dan 26.000 kaarthouders geregistreerd!