Column Nik Smit

Almere ontwikkelt zich snel. Een kleine 50 jaar geleden bestond Almere alleen nog maar uit een dijk, een gemaal en heel veel water. Als je nu naar Almere kijkt, zie je een stad met ruim 215.000 mensen, veel natuur, recreatieplassen en een grote verscheidenheid aan woningen.
En de ontwikkelingen gaan maar door! Waar volgend jaar Floriade Expo 2022 plaatsvindt, ligt nu het grid al klaar voor de groene stadswijk van de toekomst. In Almere Centrum wordt hard gewerkt aan het station, het Stationsplein, de Stadhuispromenade en een stadsstrand aan de Esplanade. Nog voor de Expo straks van start gaat, heeft het centrum een geweldige metamorfose ondergaan, klaar om nog meer mensen te ontvangen!
Datzelfde is gebeurd in Haven en Buiten. Almere Buiten is de afgelopen jaren uitgebreid met mooie appartementen en meer winkels. Onlangs is het nieuwe hotel opengegaan. In Haven is de havenkom deze zomer helemaal op de schop gegaan. Het gebied is autoluw en de terrassen zijn flink vergroot. Na alle aanpassingen in de hardware is het nu tijd voor het ontwikkelen van de software. Een rol die ons op het lijf geschreven is!

Onlangs is Sheila Messchaert bij ons begonnen als Projectleider Evenementen en Promotie voor Haven en Buiten. Met ons team gaan we in beide stadsdelen werken aan evenementen, activiteiten en cultuur passend bij Haven
en Buiten. De programma’s zullen aantrekkelijk, divers, verrassend en compleet zijn en complementair aan de overige stadsdelen. Het is de bedoeling, dat we bewoners uit andere stadsdelen verleiden om ook eens naar Haven en
Buiten te komen. En omgekeerd doen we dat natuurlijk ook! Voor Almere Haven gaan we de focus leggen op het maritieme gevoel aan de haven, waterrecreatie, de ambachtelijke speciaalzaakjes en het dorpse gevoel. Voor
Almere Buiten ligt de focus op de ligging van het centrum aan de rand van prachtige natuur met de status van een nationaal park, een centrum dat uitblinkt in kleine dingen en altijd buitengewoon in beweging is.
We streven ernaar binnen nu en een aantal maanden de promotie van events, activiteiten en ontwikkelingen in de retail uit te vergroten via onze kanalen en de eigen kanalen van de stadsdelen. Ons uiteindelijke doel is, meer beleving toe te voegen aan de stad in het algemeen en Haven en Buiten in het bijzonder; als een mooie aanvulling op Almere Centrum, dat zich ook geweldig doorontwikkelt. De verschillende stadsdelen zullen zo aantrekkelijker worden voor de eigen bewoners, maar zeker ook voor bezoekers van buiten de stad.

Nik Smit Directeur, Almere City Marketing

Almere City Marketing logo

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws door je in te schrijven voor de nieuwsbrief over evenementen of algemeen nieuws.

Stuur een bericht


© 2017, Almere City Marketing. Alle rechten voorbehouden | Privacyverklaring