Evenementen organiseren in Almere
Almere City Marketing (ACM) voert namens de gemeente het grootstedelijk evenementenbeleid uit. ACM heeft zitting in de Adviescommissie Evenementen, is onderdeel van het Kernteam Evenementen en beheert het www.evenementenloketalmere.nl; DE plek waar organisatoren alle informatie kunnen vinden over het aanmelden en organiseren van een evenement in Almere.
ACM positioneert, coördineert, ondersteunt en monitort evenementen in Almere ter promotie van de stad, ten gunste van haar inwoners, ondernemers, studenten en bezoekers. Deze circa 180 evenementen per jaar worden centraal gepubliceerd in de Evenementenkalender.
De aanmeldingen van deze evenementen op de evenementenkalender worden door ACM zorgvuldig bekeken om een zo aantrekkelijk en gevarieerd mogelijk programma door het jaar heen te kunnen bieden met oog voor de balans tussen ‘levendigheid en leefbaarheid’. ACM creëert daarbij diversiteit in het aanbod van evenementen in de stad wat betreft inhoud, doelgroepen, tijd en locatie(s). Ook streven we naar een goede balans tussen continuïteit en vernieuwing in het totale aanbod.
ACM wil op al deze doelstellingen en ambities kunnen sturen door in gesprek te gaan met organisatoren en belanghebbenden, daarbij zijn richtinggevende criteria en pijlers gedefinieerd. Daarnaast ondersteunt ACM een select aantal evenementen financieel vanuit het Evenementenfonds.
Promotioneel draagt onze eigen Marketing- & Communicatieafdeling een flinke steen bij in de promotie van vrijwel alle evenementen en activiteiten via onze eigen socials, websites, nieuwsbrieven en buitenreclame.
Wil jij meer weten, contact ons gerust via:
info@evenementenloketalmere.nl
www.evenementenloketalmere.nl
036-5485048