Rabobank Almere is dit jaar voor het vijfde opeenvolgende jaar hoofdsponsor van het Rabobank Almere Haven Festival. Ook is de bank opnieuw sponsor van de Rabobank Havenkom Proeverij. Een mijlpaal, vinden Nik Smit, directeur van Almere City Marketing en organisator van het evenement en Ferry Huurman, directievoorzitter van Rabobank Almere. Daarom ontmoetten beide heren elkaar vorige week op de Almeerse botter AM1 in de havenkom in Almere Haven. Smit overhandigde daarbij de nieuwe aankondigingsposter van het festival aan Huurman.
Huurman: ‘Ik ben recent gestart als directievoorzitter bij Rabobank Almere. Mijn kennismaking met de stad verloopt tot dusver boven verwachting; ik kan alleen maar concluderen dat Almere een ‘goed bewaard geheim’ is. De Havenkom is zo’n gebied waar het bruist van bedrijvigheid, toerisme en sfeer op deze zomerse dagen, zo bleek uit mijn verkenningstocht. Bijzonder dan ook dat mijn eerst getekende sponsorcontract in mijn nieuwe functie dat van het Almere Haven Festival is. Het is goed dat we als Rabobank op deze wijze een bijdrage kunnen leveren aan het profileren van dit deel van Almere. Ik kijk dan ook uit naar 31 augustus en 1 en 2 september.’
Ook Smit is blij met de verlengde sponsoring door de Rabobank: ‘Het Rabobank Almere Haven Festival is een van de populairste evenementen van Almere en na al die jaren nog steeds gratis toegankelijk. Dat willen we graag zo houden. Daarom is het belangrijk dat het Almeerse bedrijfsleven het evenement ondersteunt. Dat is goed voor de uitstraling van het evenement en het borgen van het festival in de Almeerse samenleving. Ik ben blij dat Rabobank Almere zijn naam opnieuw aan het evenement en de Havenkom Proeverij verbindt.’
Het Rabobank Almere Haven Festival is het enige evenement dat Almere City Marketing zelf organiseert. Dit jaar vindt het al voor het 18e jaar plaats in de havenkom en het centrum van Almere Haven. Het bestaat uit vaste onderdelen als klassieke concerten, proeverijen, markten, straattheater en bottervaren.
Foto: Roxanne Overdijk