het-kan-in-almere-citymarketing

Het kan in Almere

Een belangrijke taak voor ons is zorgen voor goede promotie. Almere City Marketing doet dit dan ook op verschillende manieren. Bijvoorbeeld met de marketingcampagne ´Het kan in Almere´. Met de campagne laten we zien dat Almere dé stad is om te komen wonen, ondernemen, werken, studeren en bezoeken.

Op de website vertellen inwoners van Almere waarom zij hier wonen, werken, studeren, ondernemen en recreëeren in Almere. De basis van deze merkstrategie ligt in de overtuiging dat Almere, meer dan elke andere plek in Nederland, ruimte biedt voor dromen en ambities. Want: ‘Het kan in Almere’.

MET HUN VERHAAL MAKEN INWONERS GOEDE PROMOTIE VOOR ALMERE 

Almere is een ondernemende stad met alle ruimte om een bedrijf te starten en
succesvol te laten groeien. De jongste stad van Nederland is in 45 jaar uitgegroeid
tot zevende stad van Nederland met 218.810 (stand van 1 april 2022) inwoners,
mooie bedrijven en instellingen en een talentvolle, goed opgeleide
beroepsbevolking. Almere wil zo groen en duurzaam mogelijk doorgroeien tot
vijfde stad van het land.

Ontwikkeling

De stad wil in alles wat zij zegt en doet, laten merken dat zij houdt van al die mensen. Door hun leven op hun eigen manier vorm te geven dragen zij bij aan de promotie en ontwikkeling van de stad. De merkstrategie gaat over Almeerders. Het zijn dus geen reclameteksten, maar echte verhalen, die laten zien dat het kán in Almere. Shoppen, een droomhuis bouwen, sightseeing. Het is allemaal mogelijk.

Veelzijdig beeld

De verhalen samen geven een verrassend veelzijdig beeld van Almere. Ze vormen de basis van de campagne, die ook landelijk is gepromoot. Het doel is om meer bekendheid te geven aan alles wat de stad te bieden heeft, zoals:

• Mooie binnenwateren
• Heerlijke stranden
• Een ultiem winkelgebied
• Ruime huizen
• Veelzijdige bedrijventerreinen

En dat alles op een steenworp afstand van Amsterdam, Utrecht en (dankzij de Hanzelijn) Zwolle. Naast de website en online marketing worden ook tv commercials, billboards op stations, reclame op bussen en advertenties in landelijke en regionale media ter promotie van Almere ingezet.

Projectperiode

2015 - heden

 

Categorie

Kengetallen

Website: 80.000 bezoekers per jaar
Facebook: 10.000 likes
Nieuwsbrief: 2.000 abonnees
Instagram: 2393 volgers

 
hkia ambassadeurs
ambassadeur almere