Almere City Marketing
De Diagonaal 199
1315 XM Almere

Routebeschrijving

Tel. (036) 548 50 48
E-mail: contact opnemen
Beeldenbank
Beeldenbank
Citymarketing Strategie Almere
Citymarketing Strategie Almere
Almere City Guide
Almere City Guide
Merk Almere
Merk Almere
Nieuwe Buren deel 2
Nieuwe Buren deel 2

Citymarketingplan

In het Citymarketingplan 2011-2015 zijn voor Almere City Marketing drie kerntaken geformuleerd, te weten: 

1. Branding:

Merk Almere
ACM bewaakt het merkprofiel van de stad en stimuleert uitdraging van de kernwaarden van Almere. ACM stimuleert gebruik van het stadslogo en bewaakt de daarbij horende huisstijl. Ook ontwikkelt ACM merchandising.

Publiciteit
ACM genereert positieve publiciteit ter versterking van het ‘merk’ Almere als woonstad, stad om te ondernemen en stad om te bezoeken. Zowel betaalde als gratis publiciteit, in de gedrukte media, op internet, tv en radio, veelal met partners.

Promotie
ACM verzorgt marketingcommunicatie ter promotie van de stad, overkoepelend en op projectbasis, als ontwikkelaar en uitvoerder van campagnes, veelal met partners.

2. Evenementen & VVV:

Grootstedelijke evenementen
ACM coördineert de uitvoering van het grootstedelijke evenementenbeleid en streeft daarbij naar een afgewogen evenementenkalender. ACM stimuleert die evenementen die het best aansluiten bij het merkprofiel van de stad en daarbij bezoekersstromen, publiciteit en spin-off genereren. ACM ondersteunt evenementen in promotie en sponsorwerving.

VVV Almere
ACM exploiteert de VVV-vestiging, infopunten en website, waar vraag en aanbod van de vrijetijdssector samen komen. Zowel fysiek als online biedt VVV Almere bezoekers én bewoners informatie, inspiratie en een gastvrij welkom.

Destinatiemarketing
ACM promoot Almere als toeristische bestemming, door gerichte inzet van on- en offline media, het binnenhalen en faciliteren van groeps- en individuele persreizen, ontwikkelen arrangementen, deelname aan beurzen en toeristische productontwikkeling.

3. Netwerkfunctie:

Citymarketing Partners
ACM biedt bedrijven, evenementenorganisaties, culturele instellingen, verenigingen en scholen een platform om bij te dragen aan de marketing van hun stad. Zij vormen een belangrijk netwerk, waarin kruisbestuiving tot stand komt, en waarin citymarketing initiatieven gezamenlijk kunnen worden opgepakt.

Ambassadeurs
ACM ondersteunt zowel bedrijven als particulieren in hun ambassadeursrol. Uit liefde voor hun stad helpen zij mee met de promotie, door bezoekers uit te nodigen en positieve berichten te verspreiden op sociale media. Ruim 2.500 personen zijn aangesloten als ambassadeur.

Aanspreekpunt
ACM is het aanspreekpunt voor kansen en initiatieven op het gebied van citymarketing. ACM maakt een eerste inschatting, legt connecties met relevante partijen en werkt ideeën eventueel samen verder uit.
Klepierre Rabobank Almere OVSA
Windesheim Flevoland Van der Valk Hotel Almere Almere Zaken
Almeerse Hockey Club Almere DEZE WEEK Unibail-Rodamco
Ymere Almere City FC Mobiel Centre
Jacco Oostwouder    
Archeologiedagen Almere 2017

Afgelopen weekend vonden de Archeologiedagen Almere plaats. Dit jaar was het voor het eerst dat 9 deelnemende organisaties en bewonersinitiatieven op 7 verschillende locaties  samenwerkten tot een mooi programma. In totaal zijn er maar liefst 3072 bezoekers ontvangen! Mensen van binnen en buiten Almere konden, door middel van de verschillende activiteiten en verhalen, kennis maken met de geschiedenis van Almere. Zij wisten hun weg te vinden naar een van de historische plekken in de stad.

 

Almere Centrum klaar voor toekomst


Met het doorknippen van een oude netwerkkabel lieten de samenwerkende partijen in Almere Centrum symbolisch zien, dat Almere Centrum klaar is voor de toekomst. Iedere bezoeker aan Almere Centrum kan vanaf nu gratis gebruik maken van wifi in het hele winkelgebied. Daarmee is Almere Centrum één van de eerste gebieden in Nederland waar bezoekers in een ruimte van één vierkante kilometer kosteloos, zonder inloggevens en een wachtwoord, gebruik kunnen maken van een naadloos wifinetwerk.  
Tiny House. Groot succes in Almere



De Grote Tiny Housing Manifestatie in Almere is voorbij. De belangstelling was groot. Gedurende de gehele week zijn er in totaal 5.000 bezoekers geweest. Het hoogtepunt was zaterdag 7 oktober met maar liefst 3.000 bezoekers uit het hele land en uit het buitenland. De hele week was er van alles te doen op het gebied van Tiny Houses. Zo waren er presentaties, workshops, rondleidingen en bijeenkomsten te volgen en uiteraard Tiny Houses te bewonderen. De week werd feestelijk afgesloten met een heuse Jamboree.

Almere in bloei


Lente in Almere! Vrijwel alle woonwijken van de stad krijgen een eigen tulpenveldje. Dit najaar gaan in totaal 200.000 tulpenbollen de Almeerse grond in. Samen met leerlingen van de Columbusschool planten wethouder Tjeerd Herrema en tulpenkweker Wim Klink uit Zeewolde de eerste bollen in het Cascadepark. 
Levering eerste lading duurzaam ECO-zand A6



Wethouder Ruimte, Wonen en Wijken Tjeerd Herrema en projectdirecteur Erik Stoelinga van aannemerscombinatie Parkway6 hebben vanmiddag op de landelijke Dag van de Duurzaamheid de eerste  lading duurzaam ECO-zand in ontvangst genomen. De gemeente,  Rijkswaterstaat en Parkway6, de partijen waarmee Almere samenwerkt bij de verbreding van de A6 Almere Havendreef – Almere Buiten Oost, hebben  duurzame maatregelen genomen voor de verbreding van de snelweg A6 en de aangrenzende lokale wegen in Almere. Voorbeelden zijn de toepassing van ledverlichting en het transport van bouwmaterialen over water. Ook wordt dit deel van de A6 de eerste energieneutrale weg van Nederland.

© 2015 - Almere City Marketing. Alle rechten voorbehouden.
Youtube